woensdag 23 september 2009


De zomer gaat nu zo,n beetje over naar de herfst en dan moet er in de tuin gewerkt worden.En dan is Bickel de opzichter,want hij staat er dan boven op en houdt de werkzaamheden goed in de gaten. Nieuwsgierig zoals hij is verliest hij zijn werknemer nooit uit het oog,en ik moet dat met m,n tuin gereedschap. Want even niet opletten en ik mis dan mijn snoeischaar of het tuinschepje,en dat probeert die dan ook nog te begraven. Gelukkig is hij mij ook erg goed behulpzaam,al kost het mij een hoop snoepjes,hij stampt bv. De container een beetje aan en laat mij weten waar ik moet snoeien.Een tijdje terug was hij nog bang voorde grasmaaier, maar nu niet meer.Nu regelt hij de hoogte van het gras en stuurt hij mee op de maaier want het moet allemaal in rechte banen gebeuren. Uit alle hoeken en standen bekijkt hij de tuin en gelukkig was de chef tevreden over het werk. Daarna mocht ik (de werknemer)uitrusten, en zowaar met toestemming een uiltje knappen op het gras.Toen ik wakker werd lag ook de teckel ontspannen uit te rusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten